PKS: Racunar neophodan za ucenje

Drutvo za Informatiku Srbije, Udruenje informatičke delatnosti Privredne komore Srbije i Pokret za elektronsku privatnost Srbije, organizovali su okrugli sto na kome se govorilo o implementaciji informacionih tehnologija u prosveti

Predstavnici stručnih, obrazovnih institucija i ustanova, nastavnici informatike i psiho terapeuti, diskutovali su u PKS o pravim načinima primene računarskih tehnologija u nastavi, usmeravanju interesovanja učenika na kolske sadraje na internetu i o svim značajnim temama u primeni informacionih tehnologija u obrazovanju. Nikola Marković, predsednik Drutva za informatiku Srbije, podsetio je da PKS i Drutvo za informatiku Srbije već desetak godina poklanjaju značajnu panju u vezi sa implementacijom informaciono komunikacionih tehnologija (IKT) u prosveti. On je ukazao na činjenicu da je virtuelizacija u dananjem drutvu sve prisutnija, u učenju, radu, zabavi, kao i da veliki broj dece po nekoliko sati dnevno provode u „virtuelnom svetu“. Postoje mnogi problemi i mnoge opasnosti sa kojima su suočena dananja deca, a osnovno i srednjokolsko obrazovanje bi trebalo da im omogući izlazak na pravi put. Nikola Marković je procenio da se u naem drutvu generalno ne shvata uloga i značaj IKT tehnologija u obrazovanju, jer je sve, uz časne izuzetke, preputeno improvizaciji. Primena računara u naim kolama je ispod potreba, a oni koji se danas koluju, a ne dobiju vrhunska znanja iz informatike, biće hendikepirani na poslu kada kroz određeni broj godina budu počeli da rade, to će biti problem i za njih i za privredu, ali i za celu dravu. Marković ističe da se stručnjaci ne zalau za nekritičku primenu IKT, jer i tu postoje devijacije u vidu pornografije, pedofilije ili zavisnosti od interneta, ali od toga ne treba praviti senzacije, jer je „mračna strana“ interneta mnogo manja. Bitno je da se stvori iroki front informatizacije naih kola i da nove generacije steknu takva znanja, koja će im omogućiti da postanu nosioci razvoja ove zemlje.

Katarina Anđelković, iz Uprave za digitalnu agendu, govorila je o projektu Digitalna kola, odnosno opremanju kola digitalnim kabinetima, to je učinjeno u vie od 95 procenata kola u Srbiji. Značajno je da te kabinete ne koriste samo nastavnici informatike, već da je otvoren i za sve druge predmete – istoriju, biologiju, geografiju, matematiku, ali i da bude dostupan đacima i u vannastavnim aktivnostima. Profesor Fakulteta organizacionih nauka, Dragana Bečejski Vujaklija, ocenila je da decu već u osnovnoj koli treba naučiti osnovnim stvarima o internetu koji je prozor u svet, a da potom u srednjoj koli nauče primenu u poslovne svrhe. Ona je dodala da se na fakultete često upisuju studenti koji ne znaju ni osnovne elemente upotrebe računara, to je posledica neadekvatnog infromatičkog opismenjivanja u srednjim kolama. Aleksandar Arsenin, predsednik Pokreta za elektronsku privatnost Srbije je istakao da deca, ali i odrasli često internet koriste za besmislene stvari, ne shvatajući njegove mogućnosti za sticanje novih znanja i obrazovanje. On je zaključio da se upotreba računara mora povezati sa kreativnoću i mogućnoću učenja i da se na taj način predstavi deci, kako ga ne bi isključivo vezivali za drutvene mree. Objedinjavanje pojedinačnih aktivnosti u jedan strateki i kontinuirano vođen proces zatite, mogao bi povećati bezbednost korisnika interneta.

Advertisements
od Dragan Ilić Objavljeno u Vesti

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s