Elektronski kursevi MS namenjeni nastavnicima

Електронски курсеви Мајкрософта намењени наставницима
ИНКУБАТОР ШКОЛСКИХ Е-ВЕШТИНА

Ради унапређења обуке наставника свих струка за примену информационо-комуникационих технологија (ИКТ) у настави, као и наставника информатике о новим алатима и технологијама, кроз сарадњу Мајкрософтовог програма Партнер у учењу (PIL Partners in Learning) и нишког Електронског факултета од 2006. године спроводи се стручно усавршавање наставника на даљину.
Као дугорочно улагање гиганта из Редмонда, односно његове подружнице у Београду, електронски курсеви се одржавају на веб локацији http://www.pil-vb.net.
Досад одржани е-курсеви покривали су: електронско учење, социјални софтвер у настави, одржавање рачунарске мреже, дигиталне филмове у настави, сигурност рачунарских мрежа, основе креирања веб презентација, наставу програмирања у ВБ.нет-у, модерне концепте програмирања.
Укупно се за праћење курсева пријавило 7.219 наставника, а успешно је завршило положило завршни испит њих 2.505.
Иако је предност што су сви курсеви бесплатни, проблем је, сазнајемо, што се многи пријаве на курс и када их тема не интересује. Примера ради, чак су се и наставници српског језика пријављивали за курсеве програмирања, иако нису имали ни довољно предзнања за њихово праћење!
У другом полугодишту текуће школске године (2010/11) одржан је курс Е-комуникација и е-сарадња у оквиру школског е-система за подршку настави и школским процесима са 1.616 пријављених наставника, а очекујемо да ће њих око 1.000 успешно завршити, каже за Просветни преглед Катарина Милановић, руководилац програма Партнер у учењу.
Информације о бесплатним курсевима који ће се организовати кроз PIL наставници добијају кроз истоимени онлајн часопис http://www.microsoft.com/scg/obrazovanje/pil/casopis/default.mspx, који редовно доноси и образовне садржаје из области нових технологија, те представља новитете и репортаже.
– Модел учења на даљину носи и предности и мане. Предности су да наставник може да се стручно усавршава кад жели, у својој кући или у школи, уз услов да има рачунар и интернет приступ. Недостаци су што сви наставници немају ни основне услове за овакав вид стручног усавршавања нису дигитално писмени или немају техничке предуслове, па до свих њих не можемо да допремо. Кроз Партнер у учењу желимо да понудимо квалитетне садржаје, али и форму стручног усавршавања која одговара дигиталном добу у ком живимо истиче Катарина Милановић.
Електронски курсеви обично трају око два месеца, и обухватају изучавање лекција, вежбе и тестирање, и на крају завршни испит.
Аранка Ласло, наставник рачунарства и информатике у Политехни-чкој школи у Суботици, тренутно похађа свој шести електронски курс, од тога четврти кроз програм PIL.
На оваквим курсевима може се научити чак и више него на класи-чном усавршавању. Ако је полазник заинтересован, обично за курс одвоји више времена него што је предвиђено. Одлично је што се, осим завршног испита, све остале активности могу реализовати у време које полазнику одговара када му то дозвољавају остале обавезе. И где год запнемо, на постављено питање на форуму веома брзо стиже помоћ предавача, модератора или неког искуснијег полазника. Ја волим овакав начин учења и зато у курсеве укључујем и колеге и колегинице. Тако је прошле године на PIL курсу о инструкционом дизајну учествовало више од 30 наставника из моје школе, а чак њих 26 је стекло сертификат!, истиче ова наставница.
– Имамо тројезични школски сајт који се редовно ажурира и у настави користимо електронско учење (пре свега електронске презентације), а реализовали смо и учење на даљину посредством Moodle система из шест предмета (међи њима је и информатика). На актуелном PIL курсу упознајемо се са системом Live@Edu, што нам је било од велике користи, јер је наша школа паралелно учествовала на једном онлајн такмичењу коришћењем тог истог Мајкрософтовог сервиса. Такмичење Találd fel magad (Снађи се) организовано је у Мађарској за ученике који наставу похађају на мађарском у земљи и иностранству додаје Аранка Ласло, истичући да и управа њене школе подржава не само е-курсеве, већ и е-учење.
Она ће, како каже, и у будућности наставити с онлајн усавршавањем, не само зато што јој одговара, већ и јер је то минимум који може учинити да буде у току с развојем професије.
– Као полазнику на семинарима су ми се допали квалитет лекција, осмишљени практични задаци, спремност модератора и полазника да пруже помоћ у сваком тренутку. Додатни квалитет представља вршња-чко учење, које се доминантно испољава кроз дискусије на форумима каже за наш лист Славица Гомилановић, учитељица у ОШ Ђура Ја-кшић из Орешковице, некад само полазник, а данас и модератор курсева програма PIL.
Важно је да модератор прати рад и напредак полазника, да мотивише и охрабрује, правовремено пружа помоћ, ваљане и благовремене информације. Тако ће полазници успешно савладати предвиђене садржаје, што је модераторима PIL семинара веома важно, а још важније да стечена знања полазници заиста и примене у будућем раду сматра наша саговорница.
А да су полазници задовољни PIL семинарима потврђује и податак да свако ко је завршио један овакав семинар, обавезно буде полазник и сваког наредног.
Да се Мајкрософтови семинари за наставнике истичу говори и то да је већина победника Креативне школе и Дигиталног часа била њихов полазник, а знање стечено на њима уткано је и у победничке радове.
Захваљујући PIL-у, електронско учење почело је да живи и у школама у Србији, оцењује Славица Гомилановић.

АНТРФИЛЕ:
PIL ПОСТИГНУЋА

Програм Партнер у учењу је глобални програм Мајкрософта, који се у Републици Србији примењује од јуна 2004. од потписивања Меморандума о разумевању са тадашњим Министарством просвете и спорта. Циљ програма је да кроз улагање у образовање помогне појединцима и нацијама да коришћењем ИКТ-а остваре своје потенцијале. Досад је пружена помоћ у обезбеђивању информатичке инфраструктуре за школе у Републици Србији (кроз пројекте 100 рачунарских учионица, е@едукација…), одвијају се стручне обуке наставника, креирано је много образовних садржаја из примене ИКТ у настави на српском, ту су и пројекти Креативна школа и Антологија српске књижевности, подршка такмичењима ученика и наставника везаних за ИКТ Најшколски веб, Мајкрософт филмић, државна такмичења из информатике

Извор: http://www.prosvetni-pregled.rs/list_detalji.php?id=652

od Dragan Ilić Objavljeno u Vesti

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s