IT: PMF Niš – Reagovanje katedre

PMF_Reagovanje_Katedra_110221.pdf

Реаговање

Катедре за информатику Одсека за математику и информатику

Природно-математичког факултета Универзитета у Нишу

поводом најављене реформе гимназије

 

 

На основу информација које су нам доступне, најављена реформа гимназије подразумева да предмет Информатика буде заступљен као обавезни у I разреду на оба смера, односно у II разреду природно-математичког смера, у свим случајевима са фондом од 2 часа недељно. Такође би се природно-математичком усмерењу у III разреду понудио један од изборних пакета који садржи предмет програмирање (2 часа недељно). У IV разреду, у изборном пакету 1 постоји предмет програмирање и предмет интернет технологије, док у пакетима 2 и 3 постоји предмет рачунарство у природним наукама (!?!); сви ови предмети заступљени су са 2 часа недељно.

Ако се може постићи генерална сагласност око дефиниције гимназије, да се ради о школи која пружа општа знања и врши припрему за касније студије, онда у та општа знања, применљива у великом броју будућих потенцијалних занимања ученика, свакако спада информатичка писменост. Из овога чак не би требало искључивати нити средње стручне школе. Шта спада у информатичку писменост је вероватно свима јасно: познавати, бар на основном нивоу, оперативни систем, бити способан за претраживање интернета и пријем и слање електронске поште, те познавати неколико најкориснијих софтверских пактета (као што су, рецимо, Word, Excel, Power Point и слично). Све ово једноставно није могуће обрадити у једној години са два часа недељно. Заправо, и већи број часова не би то омогућио. Па чак ни 2 године по два часа недељно (у случају природно-математичког смера) нису довољне, јер се превасходно ради о знању које се усваја кроз практични рад. Стога није јасно зашто се планира оваква промена када свакодневно чујемо фразе “информатичка писменост“, “XXI век – век знања и информационих технологија“, “укључивање у информатичко друштво“ итд.

Са друге стране, нуђење изборних предмета, који су у суштини ужестручни и долазе на ред тек после достизања одређеног нивоа у савладавању прогамерске вештине, такође чуди. Када би нам био познат програм за предмете интернет технологије и рачунарство у природним наукама можда би смо се чудили још више. Природно-математичком смеру треба понудити у III и IV разреду основе програмирања и савладавање основних алгоритама уз коришћење неких једноставних структура података, и то у оквиру обавезних предмета. Све друго би имало за последицу да такве предмете нико, или готово нико, не жели да изабере. Па чак када би се већи број ученика за њих определио, исход оваквог учења био би неизвестан.

Инсистирамо да предмет Информатика и рачунарство, у оквиру којег би се учило коришћење рачунара, буде обавезни предмет у свим разредима гимназије као и у средњим стручним школама. Такође, савладавање основа програмирања треба да буде обавезни садржај у III и IV разреду природно-математичког смера.

 

 

 

Управник Одсека за математику и информатику

др Предраг Кртолица

Шеф катедре за информатику

Проф. др Предраг Станимировић

1 comments on “IT: PMF Niš – Reagovanje katedre

  1. Povratni ping: Okrugli sto – Zašto se ukida informatika? « Pedagoško društvo informatičara Srbije

Postavi komentar